جام ملت‌های آفریقا| ساحل عاج با غلبه بر نیجریه قهرمان شد + فیلم

7:31 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۳۸۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
جام ملت‌های آفریقا| ساحل عاج با غلبه بر نیجریه قهرمان شد + فیلم
تیم ملی فوتبال ساحل عاج با پیروزی مقابل نیجریه عنوان قهرمان جام ملت‌های آفریقا را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری میزان - دیدار فینال جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ شب گذشته (یکشنبه) بین تیم‌های ساحل عاج و نیجریه در ورزشگاه ملی ساحل عاج در شهر آبیجان برگزار شد که در نهایت این بازی با برتری ۲ بر یک فیل‌ها مقابل عقاب‌های قاره سبز به پایان رسید.

ساحل عاج ۲ - نیجریه یک

گل‌ها: ویلیام تروست اکونگ (۳۸) برای نیجریه/ فرانک کسیه (۶۲) و سباستین آلر (۸۱) برای ساحل عاج

گل اول نیجریه به ساحل عاج توسط ویلیام اکونگ دقیقه ۳۸

گل اول ساحل عاج به نیجربه توسط فرانک کسیه دقیقه ۶۲ 

 

گل دوم ساحل عاج به نیجربه توسط سپاستین آله دقیقه ۸۱

 

قهرمانی دراماتیک ساحل عاج در این جام در حالی به دست آمد که این تیم با کسب نتایج ضعیف در مرحله گروهی در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار داشت و «ژان-لوئی گاسه» سرمربی فرانسوی فیل‌ها پس از شکست چهار بر صفر از گینه استوایی از سمت خود برکنار شد تا «امرسه فائه» هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. وی حالا به اولین مربی تاریخ جام ملت‌های آفریقا تبدیل شد که تیمش را از ابتدای جام هدایت نکرده، اما به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند.

 

جام ملت‌های آفریقا| ساحل عاج با غلبه بر نیجریه قهرمان شد + فیلم

ساحل عاج در پایان مرحله گروهی و به لطف پیروزی مراکش بر زامبیا موفق شد به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد شود و پس از آن سنگال، مدافع عنوان قهرمانی و همچنین مالی و کنگو را از پیش برداشت تا به دیدار نهایی برسد.

به این ترتیب ساحل عاج برای سومین بار قهرمان مهمترین تورنمنت فوتبال در قاره آفریقا شد و در کنار نیجریه به‌عنوان چهارمین تیم دارنده بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها قرار گرفت. مصر با هفت قهرمانی، کامرون با پنج قهرمانی و غنا با چهار قهرمانی تیم‌های اول تا سوم این رده‌بندی هستند.

 

جام ملت‌های آفریقا| ساحل عاج با غلبه بر نیجریه قهرمان شد + فیلم

پیش از این تیم‌های ملی آفریقای جنوبی و جمهوری دموکرات کنگو در بازی رده‌بندی این مسابقات به مصاف هم رفته بودند که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵ به سود آفریقای جنوبی خاتمه یافت تا این تیم عنوان سوم رقابت‌ها را کسب کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *